Köpvillkor

         Om mikefashion.se 

Företaget har sitt säte i Skara. Företagets postadress är Härlunda Genstigen 1 53294 SKARA.

Önskar  du att komma i kontakt med oss, skicka ett mail till   mikefashion@telia.com med ditt ärende och dina kontaktuppgifter så hör vi av oss inom kort.

 

         Beställning 

När  du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till  din  e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkter, pris, fakturerings- och leveransadress.

Är något fel i orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta oss via e-post till mikefashion@telia.com.


        Frakt

Vi tar ut en viktbaserad frakt enligt postnords prislista. Från 19 kr. Handlar du för över 500 kr (exlusive frakt) bjuder vi på frakten.

 

         Leverans     

 

Våra normala leveranstider är 1-4 dagar dagar. OBS! Beställningar lagda på helger skickas tidigast på måndagen efter.

Om  förseningar i leveransen skulle uppstå (utan att vi har  meddelat dig  om längre leveranstid) ska du kontakta oss på e-postadress: mikefashion@telia.com.

 

         Priser     

 

Alla priser i butiken anges i SEK och alla priser är inklusive 25% moms.

Vi  reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från   leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende   på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.

 

         Ångerrätt     

 

Vid  köp av varor på webbplatsen har du som kund en lagstiftad 14  dagars  ångerrätt som gäller från det att du har tagit emot en vara som  du har  beställt.                  


      Vid nyttjande av din ångerrätt:      

Du  måste meddela att du ångrar dig. Meddelandet ska skickas till  oss  mikefashion@telia.com. I ditt meddelande ska ditt namn, din adress,  e-postadress, ordernumret samt vilka varor som returneringen gäller framgå klart och tydligt.

Du bör omedelbart och senast inom lagstiftad 14 dagar efter ångermeddelandet returnera produkterna till oss.

Du  står för returfrakt, leverans och skick på produkterna vid  retur,  produkterna bör därför skickas välpaketerade och i ursprunglig förpackning.

På återbetalningsbeloppet förbehåller vi oss rätten  att dra av  en summa motsvarande värdeminskningen jämfört med varans  ursprungliga  värde vid använd eller skadad produkt.                  


     Ångerrätten gäller inte vid:     

Produkter  som på grund av hälso- eller hygienskäl har förseglats  (plomberats)  och där förseglingen (plomberingen) har brutits av dig.

Produkter som har karaktär av förseglad ljud- eller bildupptagning och där förseglingen har brutits av dig.

Specialtillverkad produkt, som har skräddarsytts särskilt åt dig eller har en tydlig personlig prägel efter dina önskemål.

Tjänster som har fullgjorts och där du uttryckligen har samtyckt till att tjänsten påbörjas utan ångerrätt.

Varor som snabbt kan försämras, exempelvis livsmedel. Lösnummer av tidningar eller tidskrifter.                  


För mer om den lagstiftade ångerrätten, se  här.                       

 

         Reklamation och klagomål     

 

Vi  besiktigar alla produkter innan dessa skickas till dig.  Skulle  produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer  åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att   kostnadsfritt åtgärda felet. Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara.

Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts.                  


     Hur går du tillväga vid reklamation?     

Eventuella  fel och defekt ska alltid reklameras till  mikefashion@telia.com där du  anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet.

 

Om det inte lyckas oss att  åtgärda felet eller leverera en liknande produkt, återbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi står för returfrakt vid godkända reklamationer.

Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se.


   Vid köp mot postförskott

Om  du väljer postförskott som betalningssätt kommer ditt paket till ditt  postombud och du betalar när du hämtar ut paketet. Paketet ligger kvar  hos postombudet i 14 dagar innan det returneras till oss. I  händelse av detta blir vi tvungna att fakturera dig en avgift om 200Kr  för våra utgifter i samband med din beställning.. Detta blir tråkigt  både för oss och för dig så se alltid till att hämta ut ditt paket i  tid. Posten skickar ut en eller två påminnelser innan returen sker. Har du ångrat ditt köp innan du hämtat ut ditt paket? Lös då ut paketet och gör en ångerretur till oss inom 14 dagar. Vi återbetalar då kostnaderna för betalda varor.

 

         Ansvarsbegränsning      

 

         Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten.     

Vi  accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av   omständigheter utanför företagets rådande (Force Majeure). Dessa   omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör.

Vidare  tas inget ansvar för eventuella förändringar på   produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll.

 

         Produktinformation     

 

Vi  reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbplats  samt  slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna  återger  produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan  förekomma  beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Vi  försöker alltid  på bästa sätt att exponera produkterna så korrekt som  möjligt.

 

         Information om Cookies     

 

Enligt  lag om elektronisk information ska besökare på en  webbplats i  integritetssyfte få information om att cookies används.  Informationen i cookien är möjlig att använda för att följa en  användares surfande.  Cookie är en liten textfil som webbplatsen du  besöker begär att få  spara på din dator för att ge tillgång till olika funktioner. Det går  att ställa in sin webbläsare så att den automatiskt  nekar cookies.Mer information kan man hitta på Post och telestyrelsens hemsida.

 

         Personuppgifter     

 

Genom att handla hos mikefashion.se accepterar du vår   dataskyddspolicy och vår behandling av dina personuppgifter. Vi värnar   om din personliga integritet och samlar inte in fler uppgifter än nödvändigt för att behandla din beställning. Vi säljer eller vidareger aldrig dina uppgifter till tredjepart utan rättslig grund. 

mikefashion.se är ansvarig för behandlingen av personuppgifter som du lämnat till oss som kund. Dina personuppgifter behandlas av oss för att kunna hantera din beställning samt i de tillfällen då du har önskat nyhetsbrev eller kampanjerbjudanden för att kunna anpassa marknadsföringen åt dina individuella behov. 

Nedan information är en summering av hur vi i enlighet med dataskyddsförordningen (GDPR) lagrar och behandlar dina uppgifter. 


     10.1 Vad är en personuppgift?

En personuppgift är all information som direkt eller indirekt kan hänföras till en fysisk person. 


     10.2 Vilka uppgifter lagrar vi?

 För att kunna hantera din beställning samt svara på frågor  relaterat  till din order (kundtjänst) lagrar vi ditt förnamn- och  efternamn,  adress, telefonnummer, e-postadress, ip-adress och  köphistorik. 

 Dina uppgifter lagras så länge vi har en  rättslig grund att behandla  dina uppgifter, exempelvis för att  fullfölja avtalet mellan oss eller  för att efterleva en rättslig  förpliktelse enligt exempelvis  bokföringslagen. 

     10.3 Rättslig grund

I samband med ett köp behandlas dina personuppgifter för att fullfölja avtalet med dig.

Marknadsföring, kampanjer och liknande utskick sker efter samtycke från dig. 

     10.4 Vilka uppgifter delas och med vilket syfte?

10.4.1 Betalleverantör 

 Vid genomförande av köp, delas information med vår betalleverantör. Det som lagras är förnamn, efternamn, adress, e-postadress och   telefonnummer. Väljer du att betala med faktura sparas även  personnummer hos  betalleverantören. Informationen sparas för att kunna genomföra köpet och för att skydda parterna mot bedrägeri.    

De betalleverantörer (betaltjänster) som vi använder oss av är: Swish, Klarna, Payson, Paypal. 

     10.4.2 Fraktbolag

För att kunna leverera dina beställningar och slutföra vårt avtal  måste vi dela med specifik information med fraktbolaget. Det som  delas med fraktbolaget är förnamn, efternamn samt adressuppgifter för  leverans. E-postadress och/eller mobilnummer kan även komma att delas med fraktbolaget för avisering.

De fraktbolag vi samarbetar med är: Postnord. 

      10.4.3 Nyhetsbrev

 Har du valt att prenumerera på vårt nyhetsbrev delas förnamn,  efternamn och e-postadress med vår nyhetsbrevsleverantör.     Detta för  att kunna hålla dig uppdaterad med information och erbjudanden i  marknadsföringssyfte.

Vi använder Mailchimp för utskick av nyhetsbrev. 

      10.5 Rätten till tillgång

Du har rätt att få utdrag av all information som finns om dig hos oss. Utdrag levereras elektroniskt i ett läsbart format. 

      10.6 Rätt till rättelse     

Du har rätt att be oss uppdatera felaktig information eller komplettera information som är bristfällig. 

      10.7 Rätten att bli glömd

 Du kan när som helst be att uppgifterna som avser dig raderas.      Det finns få undantag till rätten till radering, som till exempel om   det ska behållas för att vi måste uppfylla en rättslig förpliktelse   (exempelvis enligt bokföringslagen). 

     10.8 Ansvarig för dataskydd

 mikefashion.se är ansvarig för lagring och behandling av  personuppgifter i webbutiken och ser till att reglerna efterföljs. 

 10.9 Så skyddar vi dina personuppgifter

Vi använder oss av industristandarder som SSL/TLS och envägs   hash-algoritmer för att lagra, behandla och kommunicera känslig   information som exempelvis personuppgifter och lösenord på ett säkert   sätt.          

Vi använder en svensk plattform, Quickbutik, som drivs av Quickbutik AB med säte i Helsingborg.      

 

         Ändringar till de Allmänna Villkoren     

 

Vi  förbehåller oss rätten att när som helst företa ändringar i  villkoren.  Ändringar av villkoren kommer att publiceras online på  webbplatsen. De  ändrade villkoren anses för accepterade i samband med  order eller  besök på webbplatsen.

 

         Tvist och lagval     

 

I  tillfälle av att tvist inte kan lösas i samförstånd med  företagets  kundtjänst och kunden, kan du som kund vända dig till  Allmänna  Reklamationsnämnden, se arn.se. För boende i ett annat EU-land  än  Sverige kan man lämna klagomål online via EU-kommissionens plattform   för medling i tvister, se http://ec.europa.eu/consumers/odr

Vid eventuell tvist följer vi beslut från ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan.

Tvist gällande tolkningen eller tillämpningen av dessa allmänna villkor ska tolkas i enlighet med svensk rätt och lag.