Köpvillkor


Om mikefashion.se      

Företaget har sitt säte i Skara. Företagets postadress är Härlunda Genstigen 1  53294 Skara.    

Önskar  du att komma i kontakt med oss, skicka ett meddelande via "kontakta  oss" med ditt ärende och dina kontaktuppgifter så hör vi av oss inom  kort.

Du kan också kontakta oss via vår facebooksida genom att skicka ett meddelande. Chatten är alltid öppen för snabbt svar.

        Beställning    

När  du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din  e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkter,  pris, fakturerings- och leveransadress.    

Är något fel i orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta oss via kontaktformuläret "Kontakta oss" högst upp på sidan.

    

        Leverans    

Våra normala leveranstider är 1-4 dagar. OBS! Beställningar lagda på helger skickas tidigast på måndagen efter.    

Om  förseningar i leveransen skulle uppstå (utan att vi har meddelat dig om  längre leveranstid) ska du kontakta oss via "Kontakta oss" högst upp på  sidan.

    

        Priser    

Alla priser i butiken anges i SEK och alla priser är inklusive 25% moms.    

Vi  reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från  leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende  på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.

       Frakt

Vi tar ut en viktbaserad frakt enligt postnords prislista. Från 19 kr. Handlar du för över 500 kr (exlusive frakt) bjuder vi på frakten.

       Vid köp mot postförskott

Om du väljer postförskott som betalningssätt kommer ditt paket till ditt postombud och du betalar när du hämtar ut paketet. Paketet ligger kvar hos postombudet i 14 dagar innan det returneras till oss.

I händelse av detta blir vi tvungna att fakturera dig en avgift om 200Kr för våra utgifter i samband med din beställning.. Detta blir tråkigt både för oss och för dig så se alltid till att hämta ut ditt paket i tid.  Posten skickar ut en eller två påminnelser innan returen sker. Har du ångrat ditt köp innan du hämtat ut ditt paket? Lös då ut paketet och gör en ångerretur till oss inom 14 dagar. Vi återbetalar då kostnaderna för betalda varor. 

        Ångerrätt    

Vid  köp av varor på webbplatsen har du som kund en lagstiftad 14 dagars  ångerrätt som gäller från det att du har tagit emot en vara som du har  beställt.    

        

        5.1 Vid nyttjande av din ångerrätt:    

Du  måste meddela att du ångrar dig. Meddelandet ska skickas till oss via  "Kontakta oss" högst upp på sidan.. I ditt meddelande ska ditt namn, din  adress, e-postadress, ordernumret samt vilka varor som returneringen  gäller framgå klart och tydligt.    

Du bör omedelbart och senast inom lagstiftad 14 dagar efter ångermeddelandet returnera produkterna till oss.    

Du  står för returfrakt, leverans och skick på produkterna vid retur,  produkterna bör därför skickas välpaketerade och i ursprunglig  förpackning.    

På återbetalningsbeloppet förbehåller vi oss  rätten att dra av en summa motsvarande värdeminskningen jämfört med  varans ursprungliga värde vid använd eller skadad produkt.                 

       

        5.2 Ångerrätten gäller inte vid:    

Produkter  som på grund av hälso- eller hygienskäl har förseglats (plomberats) och  där förseglingen (plomberingen) har brutits av dig.    

Piercingsmycken  och örhängen levereras i en genomskinlig försluten påse. Du kan  inspektera smycken men bryt inte förseglingen om du vill byta.

För mer om den lagstiftade ångerrätten, se    här.                    

    

        Reklamation och klagomål    

Vi  besiktigar alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle  produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer åtar vi  oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att  kostnadsfritt åtgärda felet.   

Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara. Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts.    

            

       Byte av storlek etc.

Har du beställt fel storlek kan du returnera varan till oss och få den utbytt. Varan måste vara i ursprungligt skick och vara oanvänd. Plomberade varor bytes ej om plomberingen är bruten.

Bifoga ett meddelande där du beskriver ditt ärende tillsammans med ditt namn, adress och ordernummer. Du betalar frakten till oss och vi står för frakten tillbaka till dig.

Returadress: Mike fashion Härlunda Genstigen 1 53294 Skara


        6.1 Hur går du tillväga vid reklamation?    

Eventuella  fel och defekt ska alltid reklameras till mikefashion där du anger ditt  namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av  felet.    

Om vi inte lyckas att åtgärda felet eller leverera en  liknande produkt, återbetalar vi dig för den defekta produkten i  enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi står för  returfrakt vid godkända reklamationer.    

Vi förbehåller oss  rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är  felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid  reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se  arn.se.

    

        Ansvarsbegränsning     

    

        Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten.    

Vi  accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av  omständigheter utanför företagets rådande (Force Majeure). Dessa  omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, eldsvåda, krig,  myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör.     

Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på  produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och  andra faktorer utanför vår kontroll.

    

        Produktinformation    

Vi  reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbplats samt  slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återger  produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma  beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Vi försöker alltid  på bästa sätt att exponera produkterna så korrekt som möjligt.

    

        Information om Cookies    

Enligt  lag om elektronisk information ska besökare på en webbplats i  integritetssyfte få information om att cookies används. Informationen i  cookien är möjlig att använda för att följa en användares surfande.  Cookie är en liten textfil som webbplatsen du besöker begär att få spara  på din dator för att ge tillgång till olika funktioner. Det går att  ställa in sin webbläsare så att den automatiskt nekar cookies. Mer  information kan man hitta på Post och telestyrelsens hemsida.

    

        Personuppgiftslagen    

Vi  skyddar dina personuppgifter och din personliga integritet i enlighet  med Personuppgiftslagen (1998:204). Vi sparar inte dina kunduppgifter  till annat än fullföljning av din beställning. Du kan som kund alltid  begära rättelse, utdrag samt att vi tar bort dina uppgifter från vårt  register.

    

        Ändringar till de Allmänna Villkoren   

Vi  förbehåller oss rätten att när som helst företa ändringar i villkoren.  Ändringar av villkoren kommer att publiceras online på webbplatsen. De  ändrade villkoren anses för accepterade i samband med order eller besök  på webbplatsen.

    

        Tvist och lagval    

I  tillfälle av att tvist inte kan lösas i samförstånd med företagets  kundtjänst och kunden, kan du som kund vända dig till Allmänna  Reklamationsnämnden, se arn.se. För boende i ett annat EU-land än  Sverige kan man lämna klagomål online via EU-kommissionens plattform för  medling i tvister, se http://ec.europa.eu/consumers/odr

    

Vid eventuell tvist följer vi beslut från ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan.

    

Tvist gällande tolkningen eller tillämpningen av dessa allmänna villkor ska tolkas i enlighet med svensk rätt och lag.